To co tygryski lubia najbardziej , czyli domowy fastfood ! :))) cheeseburgery

11008820_10203984603511167_1001204206_n

Cheeseburgery domowej roboty, sa zdrowe, pyszne i przede wszystkim wiemy co jemy :)

Potrzebujemy :

  1. bulki do cheeseburgerow
  2. mieso mielone okolo 0,5 kg
  3. cebula
  4. czosnek
  5. salata lodowa
  6. pomidory
  7. swiezy ogorek
  8. oliwa
  9. ser
  10. jogurt naturalny
  11. majonez
  12. sol i pieprz

Zabieramy sie za robote :)) 1 cebule i 2 zabki trzemy na tarce prosto do miesa mielonego, dodajemy jedno jajko i garsc bulki tartej, dodajemy sol i pieprz, i ciut ciut pieprzu cayenne(uwazajcie bo to naprawde ”powaznie” ostra przyprawa :) mieso przygotowujemy tak jakbysmy chcieli robic tradycyjne kotlety mielone, jezeli macie jakis swoj ulubiony sprawdzony przepis to zrobcie po swojemu :)

Formujemy spore kulki i mocno je ”prasujemy” na plaskie okragle kotlety, smazymy na rozgrzanym oleju i obu stron.

Tymczasem buleczki dzielimy na polowy, dodajemy ser wkladamy do nagrzanego piekarnika 180′ jakies 5 minut bedzie ok, nie palimy naszych bulek bo beda chrupiace i nie beda sie ”trzymac” tylko rozleca sie na kawalki.

Dodatki ! to jest bardzo wazna czesc, ja zawsze w miseczkach przygotowuje dodatki, bo kazdy lubi inaczej :) pozatym swietnym elementem imprezy jest ”przygotowanie” swojego cheeseburgera samemu ;) DIY troche :D wiec dodatkami moze byc to co akurat macie w lodowce.

sos, tu tez jest kwestia sporna, my w domu uwielbiamy moj sos czosnkowy, ktory robie z jogurtu naturalnego, 2 lyzek majonezu, garsc ziol prowansalskich albo oregano suszone, sol, pieprz i 3 zabki czosnku.

Mam nadzieje ze ten przepis sprawi, ze dzisiaj albo na najblizej imprezie zagoszcza u was w domu cheeseburgery :))) pozdrawiam serdecznie.

 

SMACZNEGO !!!! :)

Zupa krem z pomidorow z puszki.

11056698_10203984602591144_855429142_n

Zupa krem z pomidorow z puszki ;)

Niesamowicie dobra i aromatyczna zupa krem, uwielbiam ja na cieplo jak i na zimno. Ja gotuje zazwyczaj dla dwoch osob, wiec nie przesadzam z iloscia.

potrzebujemy :

  1. 2 puszki pomidorow
  2. suszona i swieza bazylia
  3. 0.5 l wody
  4. kostka rosolowa ( 1.5 kostki dodaje ja lubie dosc slone )
  5. 1 cebulka nie za duza
  6. 2 zabki czosnku
  7. 4-5 lyzek smietany do zupy
  8. dodatkowo grzanki i parmezan

Wode zagotowac z kostka rosolowa, dodac pomidorki z puszki, cebule zeszklic na patelni z oliwa pod koniec dodac przecisniete przez praske zabki czosnku( UWAGA czosnek nie moze dlugo sie smazyc, bo zrobi sie gorzkawy) podsmazona cebulke i czosnek dodac do zupy i gotowac jakies 15-20 minut na malym ogniu. doprawic sola, pieprzem do smaku, wsypac spora garsc suszonej bazyli i zblendowac na gladki krem.

smietane mozna dodac do kremu, lub dopiero gdy nalozymy na talerz, wtedy zupa nie straci swojego czerwonego koloru i bedzie wygladac swietnie :)

Na koniec dodac grzanki i liscie swiezej bazyli.

Smacznego !!!!

 

Ps. Jezeli nie macie grzanek w domu mozna latwo i szybko je zrobic z chleba badz bulek.

Grzanki : biore kromke chleba ( najlepszy jest ten ”wczorajszy” ) namaczam go delikatnie oliwa z oliwek posypuje ziolami i wcieram czosnek (wycisniety przez praske), tak przygotowany wkladam do rozgrzanego piekarnika na 220′ z termo obiegiem, badz funkcja ”grill” czas pieczenia grzanek jest zwiazany z praca naszego piekarnika :) wiec trzeba je kontrolowac. zazwyczaj jest to kilka minut. tak upieczone grzeneczki, dzieli ma kawalki i GOTOWE :)

POZDRAWIAM

Krewetki z sosem jogurtowym i makaronem z WOK’a

10997075_10203980811616372_406599936_n

Krewetki w sosie jogurtowym z makaronem z WOK’a

lista zakupow:

  1. krewetki
  2. jogurt naturalny
  3. czosnek
  4. ziola prowansalskie
  5. oliwa z oliwek
  6. makaron do WOK’a ( kupuje 2 paczuszki )
  7. cytrynka

Sposob przygotowania krewetek jest na tyle prosty, ze osoba ktora nie jest mistrzem kuchni zaskoczy smakiem :) . Na samym poczatku przygotowuje sos z jogurtu, jezeli mamy duzy jogurt bierzemy polowe mniej wiecej, dodajemy 3 zabki czosnku, sol i pieprz do smaku, taki gotowy sos odstawiamy do lodowki, niech nam przejdzie :) .

krewetki ! jesli mamy zamrozone, koniecznie musismy je rozmrozic :) ( robie porcje dla 2 osob biore jakies 15-20 krewetek ) i robimy marynate, oliwa z oliwek jakies 2 duze lyzki stolowe, 2 zabki czsonku przez praske, ziola prowansalskie, dosc sporo. Marynujemy w tym nasze krewetki i dajemy im jakies 20 minut :)

Makaron z WOK’a jest to makaron chinski, ja kupuje taki gotowy ktory tylko podsmaza sie na patelni. trzeba poszukac w sklepach ;) smazy sie go na kapce oleju jakies 2-3 minuty. Smakuje inaczej – idealnie z krewetkami.

Po 20 minutach marynowania naszych krewetek ”wylewamy” je na rozgrzana patelnie razem z MARYNATA !! :) smazymy az marynata wyparuje a krewetki sa zarumienia z obu stron. Jakies 4 minuty wystarczy.

Gotowy makaron nakladamy na talerz polewamy sosem jogurtowym i kladziemy krewetki :) Ja do tego wszytskiego dodalam swieza natke pietruszki i grzanki z chleba czosnkowego. IDEALNE.

Babeczki ktore wyjda zawsze !

Witam ! Dzisiajszy przepis jest bardzo slodki i latwy w wykonaniu. Nie jest pracochlonny a radosc sprawi nam ogromna jak zobaczymy rozkoszujacych sie smakiem naszych mieszkancow tych malutkich jak i duzych :)

 

BABECZKI !

Potrzebujemy :

  1. 2 szklanki maki
  2. 1 szklanka mleka
  3. 1/2 szklanki oleju
  4. 1 szklanka cukru
  5. 1,5 lyzeczki proszku do pieczenia
  6. 1 jajko

 

Przygotowanie !

make mieszamy z cukrem i proszkiem do pieczenia

w osobym pojemniku laczymy jajko olej i mleko. Nastepnie wlewamy do maki z cukrem i mieszamy ( nie musimy do tego uzywac miksera, uzyj zwyklej trzepaczki)po ok. 10 min ciasto jest gotowe. Przekladamy do foremek i wstawiamy do nagrzanego piekarnika 180C na okolo 30 min.

UWAGA ! do srodka mozemy dodac duzo ciekawych dodatkow. Mozemy dodac kakao, strata czekolade, to na co tylko macie ochote :) Uzywajcie wyobrazni.

Smacznego. – Natt.

Nadziewany baklazan

Dzisiajszy przepis nieco moze odstawac od wloskiego jedzenia, ale jest prosty i niesamowicie smakuje, wiec postanowilam sie podzielic z wami.

Potrzebujemy :

  1. 1 baklazan
  2. piers z kurczaka
  3. 1 pomidor
  4. 4 zabki czosnku
  5. ok 100g ryzu
  6. ser
  7. przyprawy ( sol, pieprz, bazylia)
  8. oliwa z oliwek

Przygotowanie : 

krok pierwszy : Baklazan dzielimy w poprzek na dwie polowki. wycinamy miasz ze srodka posypujemy dosyc obficie sola ( wtedy baklazan pusci sok). Odstawiamy, w tym czasie kroimy piers na kawalki przyprawiamy wedle uznania (mozemy uzyc przyprawy do kurczaka) smazymy. Na tym samym oleju podsmarzamy miasz ktory wczesniej lekko opluczemy z nadmiaru soli. Kiedy to juz bedzie gotowe przekladamy usmazony miasz do miseczki i  na patelnie wsypujemy cebule i czosnek wczesniej pokrojone w kosteczke. W tym czasie mamy czas na ugotowanie ryzu.

Kiedy cebula i czosenk lekko sie przyrumienia wkladamy do miski (razem z oliwa na ktorej byly smazone) dodajemy pomidora pokrojonego bylejak bo w tym momencie bedziemy wszystko blendowac. :)

Kiedy ryz bedzie gotowy a baklazan oplykany z soli wykladamy oby dwie czesci ryzem. Nastepnie ukladamy przysmazony miasz, polewamy zblendowanym sosem i dodajemy kurczaka.

Na sama gore dodajemy ser. ( wedele uznania moze byc zolty, ja uzylam mozzarelle ) posypujemy bulka tarta i bazylia.

Wkladamy nasze ludeczki do piekarnika wczesniej nagrzanego do 180″ i zapiekamy ok. 20 min.

Smacznego :)) 

Ziemniaki „inaczej” na szybko :)

 

Bardzo prosty banalny przepis na ziemniaki zapiekane w piekarniku. 

Przygotowanie nie zajmuje wiele czasu a efekt jest zniewalajacy :) 

Potrzebujemy :

1.Ziemniaki

2.Swiezy tymianek

3.przyprawy ( mozemy uzyc przyprawy do ziemniakow, jezeli jednak jestes smakoszem i lubisz eksperymentowac ze smakiem mozesz zrobic wlasna mieszanke przypraw. Wez pusty sloiczek i sproboj dodac kilka przypraw, sol, pieprz, papryka slodka, sol czosnkowa, tymianek i wiele wiele wiecej, co ci przyjdzie na mysl :)

4. troszke maselka.

 

Przygotowanie :

Nastaw piekarnik na 200 stopni. Ziemniaki pokroj w cwiartki (ludeczki) jak kto woli :) *ziemnaikow nie musisz obierac, zaoszczedzisz troche na czasie a skorka bedzie chrupiaca i zostawi fajny smak.    Ziemnaiki wsyp do miseczki dodaj troche oliwy z oliwek i wsyp nasze przyprawy wymieszaj. Nie boj sie dodac przypraw. Ziemniaki potrzebuja ich naprawde duzo. Mozesz odstawic swoje cwiarteczki na jakis czas :)) w tym czasie mozesz przyrzadzic cos innego albo poprostu isc do sklepu. Wiadomo dlaczego.

Kiedy bedziesz gotowy upiec swoje ziemniaki wyloz je na blache, tymianek pokroj i dodaj do naszych ludeczek na wierzch.

I do piekarnika :) na ok. 45 min.

Niesty nie mam zdjecia „po” upieczeniu.

Makaron z pesto, mozzarella.

Makaron z pesto i smazona mozzarella.

Bardzo latwe i smaczne danie, uwielbiam potrawy ktore maja specyficzny, ciekawy smak, a zarazem sa bardzo latwe w przygotowaniu i szybkie.

Potrzebujemy :

1.Pesto ( mozemy uzyc kupnego w sloiczku ) jednak to „nasze” bedzie o wiele smaczniejsze i wcale nie jest pracochlonne. *(przepisu na pesto szukaj na moim blogu)

2. makarona ( wedle uznania, penne, wstazki, spagetti … )

3. 1 opakowanie sera mozzarella.

4. bulka tarta

5.jajka

6. cytrynka

7. bagietka

Przygotowanie : 

Makaron wsypujemy do osolonej wody, gotujemy tak jak na opakowaniu radzi producent. Jesli chcemy robic swoje pesto mamy teraz na to czas, jesli jestesmy leniuchami, albo poprostu chcemy „cos na szybko” i mamy pesto w sloiczku to mamy czas na przygotowanie kotleciukow z sera :)

Bierzemy kuleczke przecinamy ja wzdluz. Przygotowujemy mieskznake do panierowania tzn. w jedym talerzyku rozbeltane jajko, a w drugim bulka tarta :) no i maczamy nasze poloweczki :D fajnie powtorzyc te czynnosc 2 albo nawet 3 razy wtedy mamy pewnosc ze nasz ser sie nie rozplynie i zostanie w swojej panierce.

Na rozgrzanej oliwie kladdziemy nasze kotleciki z jednej i z drugiej strony przyrumieniamy. sciagamy z gazu i Voilà mamy bardzo smaczne kotleciki !! Do smaku skrapiamy je cytryna. Ja zawsze klade kawalki cytryny do ozdby a kazdy indywidualnie „doprawi” swoj ser :)

Kiedy makaron skonczy sie gotowac zlewamy z niego wode. I w tym momencie ja dodaje troche oliwy z oliwek, zeby makaron sie nie posklejal :) dorzucamy nasze pesto.

I MAMY OBIAD GOTOWY :)

do ozdoby uzyj listkow bazylii. Jako dodatek poloz na stol pokrojona bagietke. Bardzo fajnie komponuje sie z makaronem i serem. SMACZNEGO !!! :)

Jakiekolwiek pytania ? ! piszcie w komentarzach albo znajdzcie mnie gdzie kolwiek :))

POWODZENIA.

makaron cannelloni z miesem mielonym.

Makaron cannelloni z miesem mielonym i szparagami.

Bardzo smakowite i latwe w przygotowaniu danie :) Makaron w postaci rurek, wypelniony miesem mielonym w sosie pomidorowym. Na to wszystko mozzarella i szparagi nie tylko dla ozdoby :)

Potrzebujemy :

  1. 500g miesa mielonego
  2. puszka pomidorow
  3. cebula
  4. sol
  5. pieprz
  6. czosnek
  7. listki bazylii
  8. oliwa
  9. makaron cannelloni
  10. mozzarella

Przygotowanie :

Na rozgrzana patelnie wlewamy lyzke oliwy dodajemy nasze mielone mieso, rozdrabniamy na malutkie kawaleczki, w czasie gdy bedziemy opiekac mieso, wstaw wode na makaron. (Ja zawsze delikatnie go sparzam NIE GOTUJE ! ,poniewaz kiedy bedziemy chcieli wypelnic go farszem bedzie sie rozpadal !)Do gotowego mieska dorzucamy cebulke (pokrojona w kosteczke ), sol i pieprz do smaku. Wymieszaj.

CZAS NA SOS :

ja dodaje klasyczny sos pomidorowy (wg mojego przepisu )

1 puszka pomidorow (dodajemy na patelnie z miesem ) 2-3 zabki czosnku wyciskamy do srodka, posiekane listki bazyli ( wg uznania, ja daje spoty peczek ) wymieszaj.Przykryj pokrywka z sosu ma wyparowac duza ilosc wody. Chodzi nam o to zeby bylo geste.

Teraz czas na sprobowanie :) , jesli uwazasz ze potrzebujesz wiecej soli, badz tez pieprzu, DODAJ !! nie boj sie probowac mozesz przyprawic na swoj smak, wariacja w kuchni jest niesamowita, mozesz tworzyc smaki, robic mieszanki przypraw. Nie boj sie jesli nie wyjdzie tym razem uda sie nastepnym.

MAKARON:

do gotujacej wody z sola wrzuc kilka rurek makaronu musza byc delikatnie miekkie kontoluj to, bo kazdy makaron gotuje sie inaczej, w zaleznosci od firmy, wiec czasu okreslac nie bede. Kiedy zauwazysz ze twoj makaron delikatnie robi sie miekki wyciagnij na talerz.

CZAS NA CANNELLONI !

Kazda rureczke zlap delikatnie w dlon i napelnij naszym mieskiem. poukladaj wg uznania na blaszy skroplonej oliwa z oliwek. Potnij w plasterki mozzarelle poukladaj na makaronie. Wstaw do nagrzanego piekarnika na ok. 20 min.

 

Przepisu na szparagi szukaj na moim blogu.

~Natalia.

Buon appetito !

* Podane w plastkowym opakowaniu, gdyz bylo to jedenie przygotowywane do pracy dla meza :)

 

 

Czesc !

Kilka slow o sobie : Mam na imie Natalia interesuje sie gotowaniem, w zadnym wypadku nie robie tego zawodowo, kazdy blad widoczny, badz nie widoczny oczywiscie podlega krytyce :) wszystko robie sama, staram sie zaczynac od podstaw. Glownie moja kuchnia na codzien opiera sie na makaronach, nie przepadam za ziemniakami stad tez zamilowanie do kuchni wloskiej. :) pitu pitu to jest blog o gotowaniu a nie o mnie, wec zapraszam do sledzenia nowosc :) mam nadzieje, ze slinka nie raz komus pocieknie.  :lol:

Pizza ! Jamie Oliver

Ciao !  Dzis nauczymy sie robic pizze wg. Jamiego Olivera ! let’s go ! 

Ciasto : 

  1. 300 g maki pszennej
  2. 325ml wody
  3. 7g drozdzy (jedna saszetka)
  4. sol
  5. cukier
  6. oliwa

Przygotowanie : do naczynia wlej letnia wode (325ml) dodaj saszetke drozdzy (7g) i 2 lyzki oliwy. Odstaw na jakis czas. Nastepnie make wsyp do miski dodaj sol ja dodaje dosyc spora ilosc „na oko”, wiec moim zdaniem to okolo 1 lyzka. sztypte cukru.

Zobacz teraz na woda z drozdzami jak pieknie zaczely pracowac :) powinien zrobic sie ladny osad. Jesli tego nie widzisz nie martw sie poczekaj chwilke ! Wlej mieszanke do maki i mieszaj spokojnie widelcem, kiedy skladniki sie polacza, oprusz rece maka iiii najlepsza zabawa ! wyrabiamy ciasto ok 10 min. Ciasto musi byc delikatne, rozciagliwe i elastyczne. Jesli potrzeba dodaj troche maki, ale kontroluj to. Zbyt duza ilosc maki sprawi ze ciasto stanie sie twarde. :) Przykryj ciasto sciereczka i odstaw na okolo 2 h. 

Pomidorowy sos do pizzy ! Pycha !

Potrzebujemy :

  1. 1 puszke pomidorow
  2. pieprz 
  3. sol 
  4. czosnek
  5. bazylie

ja dodaje pieprz cayenne fajnie podkreca smak :) 

Przygotowanie :

lyzeczka oliwy do garnuszka, dodajemy nasza puszeczke pomidorkow, po minucie wyciskamy 2 -3 zabki czosnku, szczypta soli, pieprz, odrobina pieprzy cayenne i dosypujemy duza ilosc bazyli :) Pamietajmy ze to ma byc sos ktory podkreci smak pizzy nie bojcie sie dodac pieprzu i innych skladnikow. jesli bedzie za ostry, badz za slony spokojnie ! pieczarki i sery ktore dodacie pozniej zalagodza to. 

 buon appetito ! 

Ostatio dostalam kamien do pizzy z czego bardzo sie ciesze bo ciasto piecze sie idealnie, ja uzywalam nowego piekarnika wiec moja pizza jest lekko przyrumieniona :)

Pytania kierujcie w komentarzach. Powodzenia !